רשתות חברתיות והשימוש בהן אם לשיווק, אם לשירות לקוחות או לכל מטרה אחרת הן בבסיסן מערכות תומכת בעלות מאפיינים דומים לפרסום, יחסי ציבור ודוברות.
פעמים רבות ארגונים "מפקירים" את מלאכת העשייה ברשתות אלו בידי אותם אנשים העוסקים במלאכה בערוצים הקונבנציונאליים או בידי סוכנויות "Social" ו/או משרדי פרסום ויח"צ.
בשנים האחרונות אנו עדים לעלייתן של סוכנויות "סושיאל" שהתמחותן היא מרקום ברשתות חברתיות.
סוכנויות אלו מנהלות עבור חברות ומותגים את פעילות הרשתות החברתיות שלהן – בפייסבוק, טוויטר, פינטרסט, אינסטגרם וכיוב'.
אך, האם השירות של חברות אלו לבדו יצליח - לדעתי, לא!
לעיתים רבות חברות שוכרות ספקי שירותים אלו או אפילו משרדי פרסום ויח"צ כי החשיפה של המדיה החברתית והנגיעה ביחסי ציבור מפחידה אותם או שהם פשוט מבקשים עזרתו של מומחה.
אבל, בסוף היום אנו יודעים מה הכי טוב בשבילנו ואם אנו קשובים ללקוחותינו, יודעים מה הכי טוב להם.
ניהול המדיה החברתית בידי אותם מומחים הוא בעייתי במידה ולא נעשה נכון - כי עצם השימוש ברשתות חברתיות חושף את נקודת התורפה של ארגונים רבים.
לקות בעבודה משותפת של כל מחלקות הארגון לעבר מטרה משותפת (All for one and one for all)
שימוש ברשתות חברתיות צריך להעשות ע"י בעלי תפקיד מתאימים - כמו בכל תפקיד צריך להגדיר את הדרישות, את פרופיל העובד ואת סמכותו.
אחרי שהעובד או הגוף הנכון נבחר, עליו לשלב זרועות עם כל המחלקות בארגון ולקבל מכולם תמיכה ע"מ לתת מענה שיווקי ו/או שירותי נכון במדיה החברתית ולהיות האוזן הקשבת שלנו.
הצורך בעבודה רוחבית בחתך כלל ארגוני הינו הכרחי להצלחת הארגון בכלל ולהצלחת השימוש במדיה החברתית בפרט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה